Menu
  1. Αρχική
  2. ΝΕΟ ΤΕΥΧΟΣ
  3. ΑΡΘΡΑ & ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  4. ΤΕΧΝΙΚΕΣ
  5. ΕΙΔΗ ΨΑΡΙΩΝ
  6. ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
    1. ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ - ΔΙΑΝΟΜΕΙΣ
    2. ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
    3. ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ / E-SHOP
  7. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ
  8. ΘΕΜΑΤΑ
  9. ΝΕΑ
  10. VIDEOS
Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου 2024

Περιοδικό Βυθός : Τσιπούρα

Τσιπούρα

Τσιπούρα

Η τσιπούρα (επιστημονική ονομασία: Sparus aurata - Σπάρος ο χρυσόχρους) είναι ψάρι της οικογένειας των Σπαρίδων που απαντά στην Μεσόγειο και στις ακτές του βορειοανατολικού Ατλαντικού.
Η τσιπούρα έχει συνήθως μήκος 30-35 εκατοστά, αν και έχουν βρεθεί ψάρια με μήκος 70 εκατοστά. Η βαρύτερη τσιπούρα που έχει αλιευθεί είχε βάρος 17,2 κιλά. Η μεγαλύτερη καταγεγραμμένη ηλικία τσιπούρας είναι (σε αιχμαλωσία) 11 έτη. Έχει ασημένιο χρώμα με μια χαρακτηριστική μαύρη κηλίδα στο τέλος του βραγχιακού επικαλύμματος. Επίσης, χαρακτηριστικό είναι και το χρυσό τόξο που ενώνει τα μάτια, πιο έντονο στα ενήλικα ψάρια, και έδωσε στην τσιπούρα το όνομα «χρυσόφρυς». Υπάρχει μια κόκκινη γραμμή στο όριο του κάτω μισού του βραγχιο-καλύμματος. Η τσιπούρα έχει έντονα κυρτό προφίλ, οβάλ και ψηλό σώμα.

 


DEMKA AMI 2. H επιστροφή του θρυλικού λαστιχοβόλου.

του Δημοσθένη Βαρβέρη

DEMKA AMI 2. H επιστροφή του θρυλικού λαστιχοβόλου.

Ας κάνουμε μια αναδρομή από την πρώτη κατασκευή του θρυλικού λαστιχοβόλου.

1982. AMI 1. Η αρχή.

Πιστός φίλος, αξιόπιστος σύντροφος και αδερφός, που ποτέ του δεν πρόδωσε τον ψαροτουφεκά που το επέλεξε και εμπιστεύτηκε.

1995 - 2013 AMI 2. Ο νεότερος αδερφικός φίλος.

Πρόκειται για το κορυφαίο και το πιο εξελιγμένο σωληνωτό ψαροτούφεκο που είχε παραχθεί μέχρι τότε και έμελλε να γίνει όχι μόνο μια δυναμική παρουσία, αλλά αντικείμενο μελέτης, ορόσημο ποιότητας, καινοτομίας, αξιοπιστίας και σημείο αναφοράς αφήνοντας ανεξίτηλα το αποτύπωμα του στο μυαλό και στην ψυχή του κάθε υποβρύχιου κυνηγού. Έγινε ο αξιόπιστος, ο απόλυτος και αχώριστος πιστός σύντροφος και συνεργάτης κάθε ψαροτουφεκά.

2023. AMI 2. Η επαναφορά.

Στα χρόνια που πέρασαν το ΑΜΙ καταξίωσε και εδραίωσε την αξία του πέραν πάσης αμφιβολίας. Η πολύ καλά μελετημένη και ποιοτική κατασκευή του σε συνδυασμό με την μακροχρόνια αντοχή του, το καθιέρωσε ως αξιόπιστη, κλασική, αξεπέραστη, αναλλοίωτη αξία μέσα στον χρόνο.

Μετά από μια 10ετη παύση παραγωγής του, η επαναφορά του ήταν επιβεβλημένη και αναπόφευκτη. Με απόλυτη ευλάβεια στο κύρος του και στην αξιοσέβαστη ιστορία του, οι ελάχιστες παρεμβάσεις βελτίωσής του, επιβάλλονταν να είναι τέτοιες που σε καμία περίπτωση δεν θα αλλοίωναν την ταυτότητα και τον χαρακτήρα του ψαροτούφεκου. Οι παρεμβάσεις που έγιναν είναι οι ακόλουθες.

Κεφαλή.

Ξεκινώντας από την τόσο απλοϊκή μεν αλλά πάντα κλασικά διαχρονική σχηματικά κεφαλή του η επέμβαση που έγινε αφορά κυρίως το τμήμα που βρίσκεται εντός του σωλήνα, όπου για ορθότερη στήριξη μεγάλωσε η επιφάνεια έδρας της, έτσι ώστε το φορτίο που επιμερίζεται σε περισσότερα τετραγωνικά χιλιοστά να είναι μικρότερο. Επιπλέον η παλιά μη σταθερή τάπα στεγανοποίησης αντικαταστάθηκε πλέον με σταθερή. Στο διάβα των ετών που πέρασαν της επιτυχημένης πορείας της, ο καλοσχεδιασμένος διασχηματισμός της κεφαλής δημιούργησε πολλά κλεψίτυπα αντίγραφα από τον ανταγωνισμό. Η επέμβασή μας υπογράφτηκε κοσμώντας σε εμφανές σημείο το διακριτικό μονόγραμμα D, προέλευσης της και γνησιότητάς Demka.

Σωλήνας.

Η σωληνωτή κάννη του αρχικά στην βάση της παραμένει η ίδια η οποία διαφέρει των κοινών υπολοίπων, ιδίων οπτικά, της αγοράς λόγω ειδικού κράματος και μεθόδου ακρίβειας παραγωγής, στρογγυλός σωλήνας με την τυποποιημένη εξωτερική διάμετρο 28.00 mm x 1.0 mm πάχος τοιχώματος, προστατευμένος με επίστρωση ανοδίωσης 25 micro.

Ο δακτυλίου σχήματος οδηγός βέργας θεωρήθηκε πρέπον να αντικατασταθεί και να χρησιμοποιηθεί αυτοκόλλητος πλαστικός οδηγός σχεδόν σε όλο του το μήκος όπου όχι μόνο δεν θα επιβάρυνε το ζύγισμα του όπλου, αλλά θα απέτρεπε και την φθορά της προστασίας με επίστρωση ανοδίωση από την μεταλλική καμπάνα καθώς και το σύρσιμο της βέργας. Επίσης ο συντελεστής τριβής είναι πολύ μικρότερος εφόσον η βέργα ολισθαίνει πάνω σε πλαστικό οδηγό από ότι σε ενσωματωμένο αλουμίνιου. Επιπλέον προδίδει λιγότερη θορυβώδη λειτουργεία κατά την βολή, καθώς επίσης και ευκολία στην επαναφόρτωση της βέργας καθώς η βέργα πλέον συρταρωτά οδηγείται εύκολα για να κουμπώσει στην είσοδο του μηχανισμού.

Από την κάτω πλευρά του σωλήνα τοποθετήθηκε ένας πολύ διακριτικός μίνι εκτροπέας πετονιάς που διευκολύνει στην όπλιση, έτσι ώστε το πέταλο της καμπάνας να μην μπλέκεται και πληγώνει την πετονιά στο ύψος των εγκοπών.

Σώμα Λαβής.

Ότι και να πεις για την λαβή αυτή θα είναι πολύ λίγο. Ένα best seller, μια ιέρεια λαβή με άριστη ποιότητα υλικών συναρμολόγησης ευχρηστίας και εργονομίας, που στις 3 δεκαετίες που πέρασαν έγινε σύμβολο σε ότι αφορά την ανατομικότητα, την λειτουργικότητα, την αντοχή της τόσο σε φορτία όσο και σε μακροζωία… Φανατικά ορκισμένοι χρήστες δεν την αλλάζουν, την εμπιστεύονται τυφλά και την χρησιμοποιούν άφοβα ακόμα και μετά από 20-30 χρόνια αδιάλειπτης σκληρής χρήσης.

Άξια μνείας σημεία που πρέπει να αναφερθούν είναι:

Σχοινοποιάστρα.

Αυτό το πολύ μικρό εξάρτημα που αγκιστρώνει, τακτοποιεί και συγκρατεί τα μήκη της πετονιάς, που αν δεν βρίσκεται σε σωστό σημείο γύρω από τη λαβή και δεν λειτουργεί ομαλά όπως πρέπει, προκαλεί προβλήματα και εκνευρισμό. Αυτό το μικρό εξάρτημα λοιπόν για να μπορεί να μας δώσει αυτό που χρειαζόμαστε, βρίσκεται τοποθετημένο στο πιο ορθό σημείο στο κέντρο από την αριστερή πλευρά της και υψομετρικά στο κέντρο της κάνης. Το μήκος του αγκίστρου που εξέχει της λαβής είναι αρκετό για να μπορεί να αγκιστρώσει και να τακτοποιηθούν εύκολα τα μήκη πετονιάς, ώσπου με το πάτημα της σκανδάλης να χαθεί χωνεύοντας μέσα στο σώμα της λαβής, απελευθερώνοντας ταυτόχρονα μαγικά την πετονιά.

Μοχλός ασφάλειας.

Η ευκολία με την οποία επιτρέπει στον χρήστη με το ένα χέρι ακόμα και κατά την διάρκεια της σκόπευσης, με μια απλή κίνηση του αντίχειρα να ασφαλίζει και απασφαλίζει τάχιστα και κατά το δοκούν την σκανδάλη ηχώντας ένα μαγικό κλικ. Επίσης ο μοχλός ασφαλείας όταν βρίσκετε σε θέση κλειδώματος του καθιστά σε σχετικά άβολη θέση τον αντίχειρα. Έτσι αποτρέπεται η πιθανότητα χαμένης βολής από ξεχασμένη ασφάλεια σε θέση που μπλοκάρει την σκανδάλη.

Ρυθμιστής θέσης σκανδάλης.

Επειδή το χέρι του κάθε χρήστη δεν μπορεί να είναι το ίδιο, καθώς η θέση του δείκτη που θα πιέσει την σκανδάλη θα πρέπει να είναι σε σωστή απόσταση, η σκανδάλη έχει στο εσωτερικό της ενσωματωμένο έναν ιδιαίτερο εύχρηστο και διακριτικό ρυθμιστή 3 θέσεων, ώστε ο χρήστης οπουδήποτε και πανεύκολα, αφού πρώτα μπλοκάρει την σκανδάλη, να έχει την δυνατότητα με μια απλή κίνηση να επιλέξει κατά το δοκούν την θέση της αρεσκείας του, ακούγοντας επίσης και εδώ την ηχώ από ένα μαγικό μικρό κλικ.

Ελαστομερή.

Το ελαστικό grip και τακούνι όπλισης, πέραν από χρωματική επιλογή με κύριο χρώμα το μπλε, διατηρώντας την χρωματική ταυτότητα από παρελθόντα λογότυπα, αναθεωρήθηκε το υλικό του, εξαλείφοντας το φαινόμενο του παιξίματος εντός της παλάμης, την στιγμή απότομης μετακίνησης του όπλου. Επίσης το νέο υλικό είναι αντιαλλεργικό και η αντοχή του στις καταπονήσεις και στον χρόνο είναι αρκετά μεγαλύτερη.

Μηχανισμός σκανδάλης.

Όλοι γνωρίζουν πως ο μηχανισμός DEMKA φημίζονταν πως διατηρούσε και διατηρεί κορυφαία ανθεκτικά, λειτουργική αξιοπιστία και ευαισθησία ακόμα και σε μεγάλα φορτία. Ενδεικτικά για 2 περαστά 16αρια περίπου 80 kg /800 Newton φορτίο, απαιτούνται μόλις 1.200 gr /12 newton για να πατηθεί η σκανδάλη. Το να παρέμβεις σε έναν άψογα κατασκευασμένο και καλομελετημένο μηχανισμό, όπου για δεκαετίες υπήρξε σύμβολο αξιοπιστίας λειτουργώντας απρόσκοπτα και απροβλημάτιστα, ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση. Η κασέτα μηχανισμού σκανδάλης έχει τροποποιηθεί επιλύοντας, όλα τα προϋπάρχοντα μικροθέματα, χωρίς να γίνουν εκπτώσεις σε καμένα τομέα.

Για τους δύσπιστους στο καινούργιο και εραστές της προηγουμένης έκδοσης υπάρχει ακόμα διαθέσιμη η παλαιά έκδοση.

Πιο αναλυτικά:

  1. Προς όφελος πλευστότητας ειδικά σε μικρού μήκους όπλα που χρήζουν θετικής πλευστότητας, μειώθηκε το βάρος κατά περίπου 25 gr, χωρίς να θυσιαστεί το παραμικρό από ποιότητα κατασκευής, υλικών, μακροζωία, αντοχή και λειτουργεία.
  2. Το πολυσύνθετο άγκιστρο βέργας τροποποιήθηκε κατασκευαστικά λειτουργικά και σχηματικά επιλύοντας όλα τα παλαιοτέρα προβλήματα όπως οξειδώσεις, εμπλοκές /απεμπλοκές βέργας και την στιγμιαία δυσλειτουργία στην απελευθέρωση του μήκους της πετονιάς από την σχοινοποιάστρα.
  3. Το μεταλλικό στοπ που ευθυνόταν για την οξύ θορυβώδη λειτουργεία του μηχανισμού κατά την στιγμή της βολής, έχει αντικατασταθεί με ελαστικό όπου αποσβένει τον θόρυβο κρούσης από την ορμή του αγκίστρου την στιγμή που απελευθερώνει την βέργα.
  4. Τέλος η παρέμβαση αναβάθμισης / εξέλιξης του μηχανισμού οπτικά αποτυπώνεται με το διακριτικό μονόγραμμα D υποδηλώνοντας την προέλευση και γνησιότητα Demka στο σώμα της σκανδάλης.

Για περισσότερες πληροφορίες και τιμές επικοινωνήστε:

DivePlus Ltd – MEANDROS Sub
6942 486328, +359 878895766

ΚατηγορίαΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Print
Back To Top